wtorek, 19 listopada 2013

Kanały dystrybucji wykorzystywane w sklepie internetowym




Sklepy internetowe są jedną z najpopularniejszych form handlu elektronicznego. Szacunkowa ilość sklepów internetowych w Polsce w roku 2009 wyniosła ponad 7500.[1] Wśród nich 13,8% zajmuje się sprzedażą produktów w kategorii Foto, AGD-RTV i aż 26,8% w kategorii Dom i Ogród,[2] czyli najistotniejszych kategorii w sklepie MisiakiPysiaki. Powoduje to olbrzymią konkurencję, dlatego najważniejszym aspektem prowadzenia sprzedaży w sklepie internetowym jest sposób dotarcie z ofertą do klienta.
Sklep MisiakiPysiaki jako kluczową formę reklamy w Internecie przyjął pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach, zwłaszcza w wyszukiwarce google.pl, z której korzysta miesięcznie w Polsce prawie 16,5 mln użytkowników.[3] Pozycjonowanie strony MisiakiPysiaki w wyszukiwarce google.pl pochłania około 60% budżetu miesięcznego przeznaczonego na reklamę. Należy również zaliczyć do tego usługę Google AdWords, czyli reklamę w wyszukiwarce i witrynach partnerskich poprzez płatne linki, przekierowujące na stronę sklepu, w których płaci się wyłącznie za kliknięcie, nie za wyświetlenie.
Kolejnym ważnym kanałem dotarcia do klienta, który pochłania znaczną cześć budżetu reklamowego, są strony oferujące porównywanie cen produktów w poszczególnych sklepach. Do najpopularniejszych porównywarek cen, w których reklamuje się MisiakiPysiaki, należą skapiec.pl, ceneo.pl oraz nokaut.pl. montaż silników do rolet Oczywiście reklama jest prowadzone również w innych, mniej popularnych porównywarkach, ale to właśnie te trzy wyżej wymienione generują największy ruch na stronie sklepu.
Równie istotną formą dotarcia do klienta jest sprzedaż poprzez aukcje internetowe. Kluczowym w tym aspekcie jest oczywiście portal Allegro.pl, na którym sklep MisiakiPysiaki prowadzi sprzedaż pod nazwą użytkownika MisiakiPysiaki.
Najmniej istotną i najrzadziej wykorzystywana przez sklep MisiakiPysiaki formą reklamy w Internecie jest reklama kontekstowa (AdKontekst) oraz banery reklamowe.
Jako że spółka MisiakiPysiali prócz sklepu internetowego prowadzi również sprzedaż w sposób tradycyjny, poprzez wielkopowieszchniowy dyskont wyprzedażowy, zlokalizowany w mieście Kosonowy, oferta sklepu dociera do klientów również w sposób tradycyjny, czyli poprzez umieszczenie produktów w gazetkach reklamowych czy też lokalnej prasie. rolety zewnętrzne Łódź Gazetki reklamowe, prócz formy papierowej, rozprowadzane są również drogą mailową.
Ważnym aspektem w dystrybucji jest przepływ informacji pomiędzy sklepem a klientem. Sklep MisiakiPysiaki do kontaktu ze swoimi klientami, prócz wymienionych wcześniej form reklamowych, używa również formy związanej z pocztą email czyli Newslettera. Newsletter oferowany przez sklep wyróżnia się jednak na tle konkurencji. Jest on rozsyłany do użytkowników drogą elektroniczną dwa razy w miesiącu i oprócz aktualnych promocji i reklam produktów zawiera również artykuły, które poruszają zagadnienia związane z działalnością sklepu, wszelkimi zmianami i nowościami, przybliża procedury dokonywania zakupów oraz zawiera odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Wydawanie Newstellera, oprócz funkcji informacyjnej i reklamowej, ma również za zadanie budowanie więzi z klientem.
Klient w kontakcie ze sklepem może skorzystać z różnych form. Wśród podstawowych należy wymienić kontakt poprzez telefon. rolety Łódź W tym celu prócz tradycyjnego numeru stacjonarnego, sklep MisiakiPysiaki uruchomił specjalną infolinię, za połączenie z którą klient płaci jedną stawkę, według cennika swojego operatora, niezależnie od czasu trwania rozmowy.
Kolejną formą przepływu informacji drogą elektroniczną pomiędzy klientem a sklepem jest email. Dla skuteczniejszej formy kontaktu i usprawnienia działania został wprowadzony podział na komórki zajmujące się poszczególnymi sprawami. W zależności od zagadnienia klient ma do wyboru kontakt z biurem, działem reklamacji, wysyłek, faktur i gwarancji. Pozwala to ograniczyć formalności i przyśpieszyć proces przepływu informacji. Maksymalny, przyjęty przez sklep termin odpowiedzi na email, to 24h. rolety zewnętrzne Jednak w okresie przedświątecznym, gdy natężenie sprzedaży jest największe, czas odpowiedzi zostaje wydłużony do 48 godzin. Należy również zaznaczyć, że klient, który dokona zakupu, koresponduje od początku do końca z jedną i tą samą osobą, niezależnie od zagadnienia i etapu na jakim znajduje się realizacja zamówienia. Wpływa to na szybkość przepływu informacji oraz eliminuje konieczność ciągłego przedstawiania przez klienta zaistniałej sytuacji.

Ostatnią formą elektronicznego przepływu informacji pomiędzy klientem a sklepem, jaki został przygotowany, jest formularz kontaktowy. Można za jego pomocą w łatwy i szybki sposób sprecyzować cel i szczegóły pytania odnośnie dostępności i cen danego produktu, oraz kosztów dostawy. 




[1] Źródło: Raport e-handel. Polska 2009
[2] Źródło: Ibidem.
[3] Źródło: http://www.wirtualnemedia.pl, „Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego – lipiec 2010” z dnia 27.09.2010.

9 komentarzy:

  1. Dla mnie w sklepie internetowym najważniejsze są bezpieczne płatności internetowe. Bardzo dobrze jest wdrożone zostały płatności https://www.cashbill.pl/platnosci bo wtedy możemy mieć pewność, że pieniądze trafiają na miejsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zapominajmy również o metodach wysyłki. Ja swój sklep zintegrowałam ostatnio z popularnym systemem Sendit. Oprogramowanie umożliwia m.in. zaawansowane śledzenie nadanych paczek https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek/
      , a także dostęp do wielu różnych usług kurierskich. Wszystko to pozwala na szybkie oraz proste nadanie nawet dużej ilości paczek.

      Usuń
  2. Uważam, że każdy właściciel sklepu internetowego powinien starać się zatrzymać swoich stałych klientów, jak i pozyskiwać nowych. Świetnie służą temu programy lojalnościowe. Dzięki rozwiązaniom opartym na technologii Zencard https://www.przelewy24.pl/rozwiazania-platnicze/zencard można w prosty sposób wygenerować unikalny i atrakcyjny program lojalnościowy. Klientowi bez kłopotu przyznawany jest należny rabat bądź zniżka, który automatycznie pojawia się podczas procesu zakupowego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uważam, że prowadząc sklep internetowy w pierwszej kolejności zadbać się powinno o jego odpowiednią promocję. Tutaj: http://www.adworkers.pl/kiedy-warto-zdecydowac-sie-na-promowanie-firmy-online/ można znaleźć ciekawy artykuł na temat promocji w sieci i o tym, dlaczego w skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogólnie samo korzystanie ze sklepów internetowych jest na pewno bardzo ciekawe i ja również nalezę do grona osób, które tak robią zakupy. Jestem przekonana, ze wiele nowinek zawsze możemy znaleźć w https://smartix.pl/ i jak najbardziej warto jest tam zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń