Sklepy internetowe są jedną z najpopularniejszych form handlu elektronicznego.
Szacunkowa ilość sklepów internetowych w Polsce w roku 2009 wyniosła ponad
7500.[1] Wśród
nich 13,8% zajmuje się sprzedażą produktów w kategorii Foto, AGD-RTV i aż 26,8%
w kategorii Dom i Ogród,[2] czyli
najistotniejszych kategorii w sklepie MisiakiPysiaki. Powoduje to olbrzymią
konkurencję, dlatego najważniejszym aspektem prowadzenia sprzedaży w sklepie
internetowym jest sposób dotarcie z ofertą do klienta.
Sklep MisiakiPysiaki jako kluczową formę reklamy w Internecie przyjął
pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach, zwłaszcza w wyszukiwarce google.pl, z
której korzysta miesięcznie w Polsce prawie 16,5 mln użytkowników.[3]
Pozycjonowanie strony MisiakiPysiaki w wyszukiwarce google.pl pochłania około 60%
budżetu miesięcznego przeznaczonego na reklamę. Należy również zaliczyć do tego
usługę Google AdWords, czyli reklamę w wyszukiwarce i witrynach partnerskich
poprzez płatne linki, przekierowujące na stronę sklepu, w których płaci się
wyłącznie za kliknięcie, nie za wyświetlenie.
Kolejnym ważnym kanałem dotarcia do klienta, który pochłania znaczną
cześć budżetu reklamowego, są strony oferujące porównywanie cen produktów w
poszczególnych sklepach. Do najpopularniejszych porównywarek cen, w których
reklamuje się MisiakiPysiaki, należą skapiec.pl, ceneo.pl oraz nokaut.pl.
montaż silników do rolet Oczywiście reklama jest prowadzone również w innych, mniej popularnych
porównywarkach, ale to właśnie te trzy wyżej wymienione generują największy
ruch na stronie sklepu.
Równie istotną formą dotarcia do klienta jest sprzedaż poprzez aukcje
internetowe. Kluczowym w tym aspekcie jest oczywiście portal Allegro.pl, na
którym sklep MisiakiPysiaki prowadzi sprzedaż pod nazwą użytkownika MisiakiPysiaki.
Najmniej istotną i najrzadziej wykorzystywana przez sklep MisiakiPysiaki
formą reklamy w Internecie jest reklama kontekstowa (AdKontekst) oraz banery
reklamowe.
Jako że spółka MisiakiPysiali prócz sklepu internetowego prowadzi również
sprzedaż w sposób tradycyjny, poprzez wielkopowieszchniowy dyskont
wyprzedażowy, zlokalizowany w mieście Kosonowy, oferta sklepu dociera do klientów
również w sposób tradycyjny, czyli poprzez umieszczenie produktów w gazetkach
reklamowych czy też lokalnej prasie. rolety zewnętrzne Łódź Gazetki reklamowe, prócz formy papierowej,
rozprowadzane są również drogą mailową.
Ważnym aspektem w dystrybucji jest przepływ informacji pomiędzy sklepem a
klientem. Sklep MisiakiPysiaki do kontaktu ze swoimi klientami, prócz wymienionych
wcześniej form reklamowych, używa również formy związanej z pocztą email czyli
Newslettera. Newsletter oferowany przez sklep wyróżnia się jednak na tle konkurencji.
Jest on rozsyłany do użytkowników drogą elektroniczną dwa razy w miesiącu i
oprócz aktualnych promocji i reklam produktów zawiera również artykuły, które
poruszają zagadnienia związane z działalnością sklepu, wszelkimi zmianami i
nowościami, przybliża procedury dokonywania zakupów oraz zawiera odpowiedzi na
najczęściej zadawane przez klientów pytania. Wydawanie Newstellera, oprócz
funkcji informacyjnej i reklamowej, ma również za zadanie budowanie więzi z
klientem.
Klient w kontakcie ze sklepem może skorzystać z różnych form. Wśród
podstawowych należy wymienić kontakt poprzez telefon. rolety Łódź W tym celu prócz
tradycyjnego numeru stacjonarnego, sklep MisiakiPysiaki uruchomił specjalną
infolinię, za połączenie z którą klient płaci jedną stawkę, według cennika
swojego operatora, niezależnie od czasu trwania rozmowy.
Kolejną formą przepływu informacji drogą elektroniczną pomiędzy klientem
a sklepem jest email. Dla skuteczniejszej formy kontaktu i usprawnienia
działania został wprowadzony podział na komórki zajmujące się poszczególnymi
sprawami. W zależności od zagadnienia klient ma do wyboru kontakt z biurem,
działem reklamacji, wysyłek, faktur i gwarancji. Pozwala to ograniczyć
formalności i przyśpieszyć proces przepływu informacji. Maksymalny, przyjęty
przez sklep termin odpowiedzi na email, to 24h. rolety zewnętrzne Jednak w okresie
przedświątecznym, gdy natężenie sprzedaży jest największe, czas odpowiedzi
zostaje wydłużony do 48 godzin. Należy również zaznaczyć, że klient, który
dokona zakupu, koresponduje od początku do końca z jedną i tą samą osobą,
niezależnie od zagadnienia i etapu na jakim znajduje się realizacja zamówienia.
Wpływa to na szybkość przepływu informacji oraz eliminuje konieczność ciągłego
przedstawiania przez klienta zaistniałej sytuacji.
Ostatnią formą elektronicznego przepływu informacji
pomiędzy klientem a sklepem, jaki został przygotowany, jest formularz
kontaktowy. Można za jego pomocą w łatwy i szybki sposób sprecyzować cel i
szczegóły pytania odnośnie dostępności i cen danego produktu, oraz kosztów dostawy.
Dla mnie w sklepie internetowym najważniejsze są bezpieczne płatności internetowe. Bardzo dobrze jest wdrożone zostały płatności https://www.cashbill.pl/platnosci bo wtedy możemy mieć pewność, że pieniądze trafiają na miejsce.
OdpowiedzUsuńNie zapominajmy również o metodach wysyłki. Ja swój sklep zintegrowałam ostatnio z popularnym systemem Sendit. Oprogramowanie umożliwia m.in. zaawansowane śledzenie nadanych paczek https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek/
Usuń, a także dostęp do wielu różnych usług kurierskich. Wszystko to pozwala na szybkie oraz proste nadanie nawet dużej ilości paczek.
Uważam, że każdy właściciel sklepu internetowego powinien starać się zatrzymać swoich stałych klientów, jak i pozyskiwać nowych. Świetnie służą temu programy lojalnościowe. Dzięki rozwiązaniom opartym na technologii Zencard https://www.przelewy24.pl/rozwiazania-platnicze/zencard można w prosty sposób wygenerować unikalny i atrakcyjny program lojalnościowy. Klientowi bez kłopotu przyznawany jest należny rabat bądź zniżka, który automatycznie pojawia się podczas procesu zakupowego.
OdpowiedzUsuń:)
OdpowiedzUsuńUważam, że prowadząc sklep internetowy w pierwszej kolejności zadbać się powinno o jego odpowiednią promocję. Tutaj: http://www.adworkers.pl/kiedy-warto-zdecydowac-sie-na-promowanie-firmy-online/ można znaleźć ciekawy artykuł na temat promocji w sieci i o tym, dlaczego w skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy.
OdpowiedzUsuńDobrze piszesz
OdpowiedzUsuńhttps://strony-www.net/
OdpowiedzUsuńNaprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.
OdpowiedzUsuńOgólnie samo korzystanie ze sklepów internetowych jest na pewno bardzo ciekawe i ja również nalezę do grona osób, które tak robią zakupy. Jestem przekonana, ze wiele nowinek zawsze możemy znaleźć w https://smartix.pl/ i jak najbardziej warto jest tam zajrzeć.
OdpowiedzUsuń