poniedziałek, 5 marca 2018

System dystrybucji w sklepie internetowym (część 1.)



 Jednym z najważniejszych elementów konstruowania strategii sklepu internetowego, jest przyjęcie odpowiedniego modelu dystrybucji oferowanych produktów. Wpływ na ten wybór ma wiele czynników, które wymagają wcześniejszej analizy. Konstruując strategię należy wziąć pod uwagę, czy firma jest jedynie firmą wirtualną, rozpoczynającą dopiero sprzedaż internetową, czy może sklep internetowy będzie kolejnym kanałem dystrybucji dla już istniejącej sieci sprzedaży. Konieczne jest również przeanalizowanie:
  • rodzaju sprzedawanych produktów pod kątem wymogów związanych z ich transportem oraz składowaniem,
  • liczba, rozmieszczenie oraz struktura demograficzna potencjalnych klientów,
  •  oczekiwania klientów co do oferowanego poziomu obsługi,
  • dostępne na rynku usługi logistyczne.

 Od przyjętego modelu dystrybucji zależy sposób w jaki realizowane są zamówienia, ilość i rodzaj wykorzystanych zasobów, teren objęty dostawą oraz decyzja, które obszary będą wykonane we własnym zakresie, a które zlecone do realizacji firmom zewnętrznym.[1]
 Najczęstszym modelem dystrybucji, stosowanym przez firmy nowe, dopiero rozpoczynające swoją działalność w sprzedaży elektronicznej, które nie posiadaj własnego zaplecza logistycznego, i które nie do końca są pewne powodzenia sprzedaży danego asortymentu, jest model działania firmy jako pośrednika. W takim wypadku konieczne jest posiadanie u producentów korzystnych rabatów na produkty, zwłaszcza w przypadku zamówień na małe ilości, by nie podwyższać cen finalnemu nabywcy. rolety zewnętrzne Łódź Bardzo istotna jest również dobra komunikacja pomiędzy wszystkimi partnerami transakcji. Jednak najważniejszym elementem jest wybór odpowiedniego sposobu transportu. Zazwyczaj najlepszym rozwiązaniem jest wybór partnera zewnętrznego (np. firma kurierska), gdyż transport we własnym zakresie może być nieopłacalny, zwłaszcza przy małych zamówieniach i jednocześnie dużych odległościach dzielących poszczególnych partnerów transakcji.
 Powyższy model dystrybucji sprawdza się przy stosunkowo niewielkich obrotach. Przy dużym nasileniu sprzedaży, dany model może spowodować wzrost czasu oczekiwania na realizację zamówień. W takim wypadku konieczne może stać się wprowadzenie zmian, które usprawnią cały proces.[2] Jednym ze sposobów jest posiadanie własnych magazynów, w których składowane są produkty. rolety zewnętrzne Jest to jednak rozwiązanie dość kosztowne i związane z dużym ryzykiem. Nie każda firma może sobie pozwolić na zamrożenie dużej ilości kapitału w zapasach, a i ciągłe wprowadzanie na rynek nowych produktów nie sprzyja takiemu rozwiązaniu.
 Na zupełnie inny system dystrybucji mogą sobie pozwolić firmy, dla których sprzedaż w sklepie internetowym jest kolejnym kanałem dystrybucji i które posiadają już własne zaplecze logistyczne. W najkorzystniejszej sytuacji są przedsiębiorstwa posiadające już sieć tradycyjnych punktów sprzedaży.


[1] Źródło: Praca zbiorowa pod redakcją Krzysztofa Rutkowskiego, „Logistyka dystrybucji”, Warszawa 2005, s. 220.
[2] Źródło: B. Gregor, M. Stawiszyński, „e-Commerce”, Bydgoszcz – rolety Łódź 2002, s. 140.

4 komentarze:

  1. Wyniki sprzedaży można także poprawić za pomocą dobrze przeprowadzonej strategii marketingowej. W tym celu najlepiej skontaktować się z Fox Strategy - Agencja SEO/SEM.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jako klient nie bardzo interesuję się tym tematem podczas robienia zakupów w sklepie internetowym. Dla mnie najważniejsze jest bezpieczeństwo płatności i dlatego korzystam z https://www.cashbill.pl/platnosci jeśli chcę w szybki i przede wszystkim bezpieczny sposób zapłacić za towar czy usługę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Często również już zdarza się, że w sklepach możemy płacić w walutach obcych i nie jest to żadną nowością. Dlatego wyrobiłam sobie kartę wielowalutową https://www.igoriacard.com dzięki której moje płatności nie są obciążone spreadem przy przewalutowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Samo posiadanie sklepu internetowego jest moim zdaniem bardzo fajną sprawą. Ja również mam swój sklep i staram się go cały czas rozwijać. Jestem zdania, że to co napisano w https://push-ad.com/blog/jak-automatyzowac-prace-on-site-i-zwiekszac-ruch-na-stronie/ również może przynieść bardzo fajne efekty.

    OdpowiedzUsuń